czwartek, 22 marca 2012

Cz.1 treningu kotów z nakładką WCkici

 Jak nauczyć kota korzystania z toalety (cd.)

Już od stycznia/lutego wspominam o tym, że rezygnuję z kuwety i żwirku oraz piszę o zaletach korzystania przez koty z ludzkiej toalety. Nazbierałam trochę materiałów z treningu moich kotów. Nawet kilka, króciutkich filmików udało mi się zmontować.



 
  
Kubuś Mruczyński doskonale sobie radzi od samego początku. Bez problemu zaakceptował nowe miejsce załatwiania swoich fizjologicznych potrzeb.  

   

Pierwsze dni nauki kotów z nakładkami treningowymi WCkici okazały się proste, ale wiem, że z następnymi etapami zaczną się schody. 

Kuba jest młodym kotem, szybko się uczy - z nim nie powinno być większych problemów. Ponadto Kubuś jest kotem wychowanym od urodzenia przez człowieka, więc trudno mówić o nim "kot oswojony", raczej jest kotem "uczłowieczonym". Jego zachowanie, zainteresowanie tym co robi człowiek i podejmowane przez kota próby robienia tego samego - świadczą, że bardzo utożsamia się z ludzkim niż z kocim gatunkiem. Od zawsze fascynowała go toaleta, o czym pisałam w styczniowym pości na blogu "Kot jak Pies?". Czasami wydawało się, że patrząc na nas w łazience, chciał powiedzieć - ja też tak chcę... czy ja jestem gorszy?

Tofik, to dojrzały kocur i jako dojrzały trafił z ulicy do naszego domu. Od dawna jest już ukształtowany przez życie, a ponadto jest ociężały, gruby i bardzo leniwy. To co mu najlepiej wychodzi, to przeganianie Kuby od miski i kradzież jego jedzenia, oczywiście - gdy nikt tego procederu nie widzi. Zobaczymy jak będzie uczył się Tofik... Ja w niego wierzę, że da sobie radę, bo to dzielny i bardzo mądry kot. W przypadku treningu Toficzka nastawiam się na te "schody".

Tak więc zobaczymy jak sobie poradzą moje chłopaki. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Miło naszej kociej ferajnie, że odwiedzasz nas na naszym blogu.
Jeśli jesteś już po lekturze naszego posta, będziemy wdzięczni za pozostawienie po sobie kilku słów w komentarzu.